2017-09-13

Könyvtáras Book Tag


Múltkor a Kildara oldalán találtam egy kis bejegyzést a Book Tagekről, amiben található volt egy könyvtáros book tag is. Gondoltam is, hogy milyen jó kis tag, viszem is magammal. Aztán még aznap kihívott a kitöltésre AniTiger, és hát neki nem lehet nemet mondani! Szóval nem húzom tovább, jöjjön is a tag. AniTiger válaszait ITT olvashatjátok el.

1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!

Könyvtár. Nálunk picike könyvtár van, így mindenki ismer mindenkit. Szeretem ezt a családi környezetet, ami fogad, ha belépek. A mások ok pedig, hogyha egy olyan könyvet olvasok el, ami nem tetszik, akkor csak visszaviszem és nem bánja a pénzem. Ha viszont jó a könyv, akkor meg fogom venni, hogy legyen belőle sajátom.

+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?
Celeste Watkins. Sokat olvas és szereti is a könyveket. Szerintem élvezné, hogy egész nap könyvek között lehetne.

2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?
Általában 3 hetente, havonta. Nálunk 3 hétre adnak ki könyvet, így mindig megpróbálok annyit kivinni, amennyit ez idő alatt el tudok olvasni. Csak egy könyvtárat látogatok, hiszen még itt is van bőven olyan könyv, amit nem olvastam el és érdekel.

+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?

Borbíró Borival. Mivel elég széles az érdeklődése és a tudása ezért szívesen vinném magammal, és kíváncsi lennék, hogy milyen könyveket ajánlana olvasásra.

3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?
Még nem volt ilyen, pedig várom, hogy találjak benne valami meglepit. Ezért én mindig szoktam eldugni valamit, hogy a következő olvasónak egy kis mosolyt csaljak az arcára, ha megtalálja.

+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?
Egyiket sem. Igaz, hogy nagyon sok karakterért oda meg vissza vagyok és nyálcsöpögés ezerrel, de a könyvjelzőkön nem nagyon szeretem, ha egy emberi arc van. Ezzel ellentétben a sárkányokat nagyon szeretem a könyvjelzőimen.

4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani?
Nagyon sokat szoktunk beszélgetni. Volt olyan, hogy egy órát ott töltöttem, pusztán azért mert jó volt egy olyan emberrel beszélgetni, aki ugyanannyira szereti a könyveket, mint én. Mindig ajánl könyvet és meg is szoktam fogadni a tanácsát és általában ki is kölcsönzöm.

+Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?

Rédey Dorkával a Léggömbök című könyvből szívesen leülnék beszélgetni. Nem csak azért, mert hasonló a nevünk, hanem mert nagyon sok ugyanolyan dolog történt velünk. Emlékszem olvasás közben még írtam is az írónőnek, hogy mintha rólam írta volna a történetet… majdnem. Ezért jó lenne olyan lánnyal leülni egy kicsit diskurálni, aki át tudja érezni a dolgokat.

5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?
Mivel csak egy könyvtárba járok, ezért az a kedvencem. Ez pedig a Jászárokszállási Városi Könyvtár. Van nagyon sok szép és rabul ejtő könyvár, de nálam a családias légkör vonzóbb, mint az, hogy gyönyörű legyen.

+Ki az a karakter, aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Hahaha… ez nagyon jó kérdés! Juliara esne a választásom a Többek szerint könyvből. Egyszerűen utáltam azt a nőt, főleg azért nem vinném magammal. A másik indok pedig az, hogy szerintem nem lenne értékelni a könyveket, hiszen számára csak a pénz a fontos.

6. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
Nálunk sajnos nincs ilyen, sőt a környéken sem, viszont ha lenne, akkor szívesen kipróbálnám. Egyébként egy nagyon király dolognak érzem, mert nekem is vannak olyan könyveim, amiket be tudnék tenni, és remélném, hogy valaki elviszi őket.

+Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban?
Őszintén? Én bármilyen könyvnek örülök, ha a borítója azt sikítja, hogy vigyem el. De ha meg kell egyet nevezni, akkor a Michael Ende: A Végtelen Történet könyvet mondom. Gyerekkoromban imádtam a filmet és mióta tudom, hogy könyv alapján készült ácsingózom utána.

Kihívottam most nincs, vigye nyugodtan bárki, akinek megtetszik!
A képek a moly.hu illetve a Pinterest táblámról származnak.

2 megjegyzés:

  1. <3 Köszi a kitöltést! ^^ (A Végtelen Történet! Úúú, de igazad van, őt is imádnám. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs mit :D amúgy is ki akartam tölteni, de így jobb volt, hogy kihívtál rá ^^

      Törlés