2017-10-04

Top5Wednesday – boszorkányos könyvek

A Top5Szerdára Rétánál (Habár, a könyves kocsma) bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is.
Az októberi témák nagyon szellemesek lesznek, mert a legtöbb halloweeni témát kapott. Ilyen a mai napi is, amiben a Top5 boszorkányos könyvem mutatom be.

Soman Chainani: Jók és Rosszak Iskolája
Értékelésem
Mintha mostanában a legtöbb Top5 listámba bekerült volna ez a sorozat/könyv. De hát na, meg is érdemli, hiszen egy nagyon új világot teremtett az író. A Jók és Rosszak Iskolájában a tanulók főleg boszotkányok, így sok boszorkányos dolgot sajátítanak el, mint például megtanulnak alakot váltani, illetve a Jók és a Rosszak tagozata is belemélyed a különféle hogyan-győzzük-le-egymást tanórákba.

C. J. Redwine: Az árnyékkirálynő
Értékelésem
Muszáj volt a listába bekerülnie a kedvenc mardushkámnak, Irinának. Bár nem ő az egyetlen boszi a könyvben, hiszen ott van Lorelai, aki a főhősnő, de engem a főgonosz jobban megfogott. Egy gondolkodó boszorkány, aki megfontolja, hogy mire használja fel az erejét. A két boszi pedig igen kemény harcokat vívnak meg egymással, még akkor is, mikor még egymás közelében sincsenek. Egyszerűen imádom!

George R. R. Martin: Trónok harca
Nem hiszem, hogy nagyon be kéne mutatnom ezt a könyvet, hiszen rengeteg olvasták, de talán még többen látták a sorozatot. Viszont nem lenne teljes a lista, ha meg nem említeném a Trónok harcát. Nem csak zombik és sárkányok találhatóak benne, hanem bizony boszorkányok, mint Mirri Maz Duur, aki segít Daenerynek. Később pedig felbukkannak a vörös papnők, akik tele vannak iszonyattal.

Lev Grossman: A varázslók
Értékelésem
A könyvnek van egy kis Narnia és egy kis Harry Potter hatása, viszont ez véresebb, és pont emiatt szerettem bele annyira. Szeretettem, az iskolai éveket, amiben megismertem a főszereplőket. Az iskolai évek után pedig az útkeresős időszakot, majd jött a Narnias rész, amit egyszerűen imádtam! A karakterek éltek és keresték magukat a lapok között a tetteikkel. Hogy a végére megtalálták e? Aki elolvassa megtudja.

Naomi Novik: Rengeteg
Értékelésem
Másik kedvenc varázslóm Sárkány, egy nagyon házsártos és barátságtalan varázsló, aki fent lakik a Rengetegben egy magas toronyban. A másik nagyszerű varázsló pedig Agnyeska, aki állandóan csetlik-botlik és tisztában sincs a varázserejével. Ők pedig ha találkoznak bizony sok különös dolog és még több csípős beszólás kerül terítékre.

Ők lettek volna a kedvenceim, bár még tudtam volna folytatni a listát, viszont nem találtam semmilyen kibúvót, mint máskor.
Nektek kik a kedvenc boszorkányotok/varázslótok és miért?

Többi Top5Szerdázó blogger:
Arwen, Dóri, Deszy, Gorkie, Helie, Hikari, Judy, Luthien Lovemagic, Noémi, Réta, Vicky, Wandamaci.

A képek a moly.hu oldalról származnak.

1 megjegyzés:

  1. Jó kis lista lett, A varázslók kivételével mindet megemlítettem én is.

    VálaszTörlés