2017-12-09

Christmas Tag

Sziasztok!
Most nem ül össze karácsony alkalmából a Projekthét, azonban nem hagyunk senkit közös poszt nélkül. Ezért is találtuk ki, hogy hozunk egy közös taget, amiben mindenféle karácsonyi és ünnepi kérdéssel megbombáztuk egymást. Köszönet Virágnak a Projekthét megalkotójának, hogy ismét összehozta a csapatot eme remek tag elkészítéséhez. Kezdjünk is bele!

❄ RÉTA KÉRDÉSE 
Emlékszel rá, hogyan tudtad meg, hogy a Mikulás/Jézuska nem létezik? Ha igen, elmesélnéd?
Nem volt ilyen pillanat az életemben, egyszer csak már nem hittem benne. Konkrétan pedig nem tudom, hogy minek a hatására, gondolom az iskola nagyban befolyásolt ebben.

 PERPETUA & INDIE KÉRDÉSE 
Karácsonykor veled is könnyebben elszalad a ló könyvvásárlás terén? Magadnak is veszel ilyenkor vagy csak másoktól kapsz?
Nekem nem kell ahhoz karácsonynak lennie, hogy elszaladjon velem az a bizonyos ló, szóval a válaszom: nem. Nem nagyon tanultam meg spórolni, így néha nehézségek gyötörnek, mikor választanom kell két dolog között, és mérlegelni, hogy melyik a fontosabb. Ilyenkor magamnak is szoktam venni, bár nem kifejezettem karácsonyra, de mégis ráfogom arra.

⛄ WANDAMACI KÉRDÉSE 
Van valamilyen karácsonyi szokásotok?
Van bizony! A karácsonyi menüben mindenhol fellelhető a töltött káposzta, ilyenkor jóformán a 3 napban csak azt szoktunk enni. Utána pedig nem tudjuk egymás társaságát elviselni a sok káposzta miatt.

❅ ANNA KÉRDÉSE 
Miért várod minden évben újra a karácsonyt?
Nem várom. Én azok az emberek közé tartozom, akik nem szeretik a karácsonyt, mert csak a stresszt látják benne. Egyéb esetben nem vagyok egy ideggóc, ilyenkor bezzeg képes vagyok azzá válni.

❄ NIITAA KÉRDÉSE 
Mely könyvek szerepelnek a karácsonyi kívánságlistádon? Milyen fajta fát preferáltok: műfenyő vagy igazi?
+ kihívás: építs moly-karácsonyfát!
Nincs konkrét karácsonyi kívánságlistám, viszont a Molyon van egy szűkített Top50-nagyon-akarom polcom, amiről ha bármelyik könyvet megkapom, úgy fogok örülni, mint majom a farkának.
Fából az igazit kedvelem jobban, annak van karácsony illata, de a műfenyű praktikusabb és csak egyszer kell megvenni. Ennek ellenére, minden évben igazi fenyő veszünk, néha olyat, ami él. Azokat pedig később megpróbáljuk kiültetni, de sajnos nem mindig marad meg.
Tudom elég béna, de legalább megpróbáltam...

 VIRÁG KÉRDÉSE 
Mi az, amit minden karácsonykor meg akarsz tenni / szokás, amit fel akarsz venni, de aztán mégsem teszed meg soha?
A stressz mentes karácsony nem lenne rossz, ezért minden évben megfogadom, hogy próbálok nem aggodalmaskodni. Hát sajnos eddig nem nagyon jött össze, de minden évben egy kicsit közelebb kerülök hozzá.

⛄ BARBI KÉRDÉSEI 
Karácsonyi hangolódásként szoktál karácsonyi témájú könyveket olvasni?
Idén igen, viszont előtte csak a jól megszokott Charles Dickens Karácsonyi éneke volt terítéken. Ez azért változott, mert a fiúknak is elkezdtem karácsonyi, illetve téli könyveket olvasni, hogy ők is egy kicsit hangolódjanak.

❅ MOLLY KÉRDÉSE 
Hogyan telik nálatok a szenteste?
Általában délelőtt közösen a családdal feldíszítjük a fát, majd elkezdem az ünnepi ebédet. Addig, amíg elkészül, a család többi tagja közösen filmet néz. A karácsonyi menüben mindig szokott lenni halászlé, és töltött káposzta, a többi mindig a kedvemtől függ. 6 óra körül elkészülök, megkajálunk és mehet az ajándékozás. Férjjel általában nem veszünk nagy ajándékot egymásnak idén kivéve, mert most nagyon jó ajándékoz találtam ki neki, a gyerekre szoktunk többet költeni. Aztán a gyerekekkel együtt próbáljuk ki a játékokat. Ilyenkor később fekszenek le aludni, hiszen izgatottak az ajándékok miatt és amúgy is szünet van.

❄ ANITIGER KÉRDÉSE 
Milyen lenne számodra a tökéletes Karácsony? Emlékeztet gyermekkorod Karácsonyaira?
Még mindig egy stressz mentes karácsony lenne a tökéletes karácsony. Gyerekkoromban a fák nagyobbak voltak, és nekem azok a tökéletes fák, de lehet én voltam kisebb és még a kicsi fa is nagynak tűnt. Úgyhogy ehhez híven én is mindig nagy fát szeretnék, hogy a gyerekek is mindig ámuljanak rajta, ahogy én kislánykoromban.

❆ GOTHIC KÉRDÉSE 
Ismerős lehet az iskolából mindenkinek a télapós/karácsonyos meglepetés húzás… Az ez évi első olvasmányod főszereplőjének milyen ajándékcsomagot állítanál össze? (Fontos: az anyagi oldal nem téged terhel, úgyhogy tegyél bele egy könyvet is)
Az idei év első olvasmánya Cecelia Ahern: Talált tárgyak országa volt, amiben a főszereplő csaj egy nyomozó és betegesen ragaszkodik ahhoz, hogy megkeresse a dolgait, amiket elhagyott az életében. Szóval minden olyan dolgot megvennék neki, ami még kapható és az élete során elhagyott. Könyvnek pedig Nagy Judit: Üsd ki a pánikot! könyvét adnám, hogy kicsit megtanuljon lazítani, mert enyhén pánikbeteg is.

⛄ SOL KÉRDÉSE 
Kaptál már olyan ajándékot, aminek nem örültél? Mi volt az? Hogy kezelted a helyzetet?
Volt már ilyen ajándék bár nem sűrűn és igazából már nem emlékszem, hogy mik voltak azok. Nem csinálok és sose nem is csináltam az ilyenből nagy dolgot, megköszöntem illedelmesen és bontottam tovább a többi ajándékot.

❅ NEVERHOOD KÉRDÉSE 
Mik azok a témák (közéleti, kulturális, szociális, bármi), ami számodra NEM jöhet szóba szenteste vagy karácsony napján a családi asztalnál beszélgetés közben?
Hah…. hát ez egy remek kérdés! Nálunk nincsenek tabuk, mindenről beszélgetünk, ami éppen az eszünkbe jut. Nem vagyok tökéletes család így ilyenkor sűrűn feljön, hogy mennyivel jobb lenne, ha ez máshogy lenne. Igazából ez az egyetlen kínos kérdés, de még ezt is megbeszéljük.

❄ DORKA KÉRDÉSE ❄
Mutass pár olyan könyvborítót, amik a télre és a karácsonyra emlékeztetnek.

Nézzetek be a többiekhez, hogy ők milyen választ adtak:
Never Let Me Go ~ Virág
Írásaim Tárháza ~ Hikari
Könyvjelző ~ Perpetua és Indie
Coffee & Manga ~ Molly
Könyvvadászok ~ Sol
Metaforaszennyezés ~ Sára
Hagyjatok! Olvasok! ~ AniTiger
Miss Library ~ kovkira
Today Wiggin ~ Valentine Wiggin
Neverhood's Diary ~ Neverhood
Kitablar ~ Barbi
Varázstinta ~ Lonette
Niitaabell Világa ~ Niitaa
Fleur de Livre ~ Ashley
Lap lap után ~ Anna
Goodbye Agony ~ Gothic Fleur
Akinek pedig megtetszett a tag, vigye nyugodtan, de jelölje meg forrásnak Virágot, hiszen neki köszönhetjük a Projekthetet.
A képek a Pinterest oldalamról származnak, illetve saját készítésűek. A borítóképet Virág készítette.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése