2018-05-01

Viszlát Április… Helló Május! - 2018


Sziasztok!
Elszalad az április, és itt van máris a május. Ez pedig egy hónapzáró-és nyitó bejegyzésért kiált. Kezdjünk is bele!

Áprilisi összegzés:
Személyen:
Az április elég rosszul indult, mert összeszedtem valami vacak betegséget és 3 napig lázasan feküdtem. Emiatt nem tudtam fogadni a locsolkodókat (milyen kár). A fiúk viszont körbelocsolták a családot, és rengeteg tojással érkeztek haza. Majd jöttek az ovis kirándulások, a Kisebb szülinapja, és már el is telt a hónap.
A Nagyobbal Poroszlón voltunk az Ökocentrumba. A gyerekek nagyon élvezték, mindent megnéztek, kipróbáltak. Majd elmentünk csónakázni, ami a nap fénypontja volt, és ezzel tökéletesen zártuk a napot. Mi, naiv szülők azt hittük, hogy mennyire el lesznek fáradva a gyerekek, hazafelé biztos alszanak a buszon… mekkorát kitévedtünk! Ebből pedig rájöttünk, hogy a gyerek jobban bírták az egész kirándulást, mint az anyukák, és apukák. A Nagyok kirándulását kiheverve pedig jött a Kicsiké.
Dorka_olvas (@dorka_olvas) által megosztott bejegyzés,
Velük nem mentünk csak Jászberényig, ahol az egyik játszótéren voltunk, majd átmentünk az állatkertbe, és délre már otthon is voltunk. Cukik voltak a kicsik, élvezték a jó időt, megnézegették az állatokat, de nagyon elfáradtak. A lényeg viszont, hogy ők is remekül érezték magukat.
A Kicsi szülinapja pont akkorra esett, mikor a Nagyobbal kirándulni voltunk, ezért sajnos nem tudtuk az egész napot együtt tölteni. Viszont már reggel tortával indítottuk a napot, és az ajándékokat is megkapta. Így nem maradt el az ünneplés.
Végül pedig ez volt az utolsó hónapom, mikor 4 órában dolgozom, mert május 1-től teljes munkaidős lettem. Nem tudom, hogy fogom még összeegyeztetni a munkát, családot, és a blogot, de remélem, hogy lesz időm a hobbimra is.
Blogos:
Sajnos ismét nem vagyok megelégedve a havi teljesítésemmel, mert rengeteg értékeléssel el vagyok maradva. Ennek az volt az oka, hogy volt egy enyhe válságom, mikor semmihez nem volt kedvem, ekkor kicsit elhanyagoltam a bejegyzés írást is. Viszont szerintem így is sok olvasnivaló került fel. A legjobban a Rétával közösen megírt értékelést élveztem, mert jó együtt ötletelni, és átbeszélni a könyveket, hiszen mind a kettőnknek más szokott a véleménye lenni. Meg is beszéltük, hogy többször csinálunk ilyet, ha kivitelezhető, akkor havonta.
Az egyéb bejegyzések szép számmal teremtek áprilisban. Volt egy olvasási kihívás, bővült az Egymás szemében csapata, és aminek a legjobban örülök: újra lesz Mini-Könyvklub, ami ezúton 10. alkalommal indul útnak.

Áprilisi értékelések:

Áprilisi havi egyéb bejegyzések:

Interjúkat is készítettem áprilisban, szám szerint 3 személlyel. Szerintem mind nagyon érdekes lett, és mind a 3 illető, akit faggattam, nagyszerű emberek. Köszönöm szépen nekik, hogy együttműködtek, és vállalták az interjút.

Áprilisi interjúk:

Beszerzések, ajándékok, recenziók:
Áprilisban 4 könyvvel lettem gazdagabb, ebből 1 darab ajándék volt, amit molyos eseményre kaptam. A többi 3 a Könyvmolyképző Kiadótól lett rendelve Vörös Pöttyös szeretetcsomagban. A meglepi könyvre kíváncsi vagyok, mert már a könyvtárban is szemeztem vele.
Kleinheincz Csilla: Ólomerdő
Cyn Balog: Fairy Tale – Tündérszerelem
Tarryn Fisher: F*ck Love – Kapd be, szerelem!

Májusi tervek:
Elég durván Könyvmolyképző Kiadó könyveire fekszem rá ebbe a hónapba, és csak remélni tudom, hogy nem fogom csalódni bennük. Egyetlenegy kakukktojás van a TBR-listámon, de kell a változatosság.
Fülszöveg:
LIBBY
Amikor rátaláltam Killianre, valami elveszett hercegre emlékeztetett, és épp részegen hevert az udvaromon. Az arca, akár egy istené, és pont olyan arrogánsan is viselkedett. Nem volt hajlandó elmenni. Szexi, elbűvölő és egy icipicit mocskos a fantáziája – szép lassan ledönti a falaimat, és én egyre többre vágyom.
Az enyém lehetne, ha lenne hozzá bátorságom. A probléma az, hogy az egész világ őt akarja. Hogyan tartsak meg egy bálványként imádott rocksztárt, amikor mindenki azon mesterkedik, hogy elvegye tőlem?

KILLIAN
A világ egyik legnagyobb rockbandájának énekeseként áloméletet éltem. De egyetlen végzetes döntés elég volt hozzá, hogy mindez a darabjaira hulljon.
Most minden romokban hever.
Aztán megismertem Libertyt. Morcos, magának való lány – de egész aranyos. Á, kamu. Az igazság az, hogy ha csak hozzáérek, eszméletlenül dögössé válik, és sokkal jobban vágyom rá, mint bármelyik, a nevemet sikító rajongómra valaha is.
A világ hangosan követeli, hogy álljak vissza a színpadra, de nem vagyok hajlandó elhagyni őt. Ki kell találnom, hogyan csalogassam ki a csigaházából, hogy velem maradjon.
Mert mióta megismertem Libbyt, minden megváltozott. Minden.

Elöljáróban:
Annyira nagyon vártam ezt a könyvet, úgyhogy mikor láttam, hogy előrendelhető, dobtam is a kosárba a Könyvmolyképző honlapján. Mikor pedig kézhez kaptam, egyszerűen szerelmes lettem a borítóba. Ezért gyorsan bele is vetem magam az olvasásába, mert már nagyon csiggat.

Fülszöveg:
Helena Conway szerelmes lesz.
Akaratlanul.
Észrevétlenül.
De nem véletlenül. Kit Isley pontosan az ő ellentéte – rejtélyes, fékezhetetlen és a legkevésbé sem óvatos. Mindez akár remekül is alakulhatna…
Ha nem Helena legjobb barátnőjével találkozgatna. Helena kénytelen dacolni a szívével, helyesen cselekedni, és másokra is gondolni.
Egészen addig, amíg fittyet nem hány az egészre.

Elöljáróban:
Egyik idei legvágyottabb könyv, amit szinte gondolkodás nélkül rendeltem elő. Nemrég belekezdtem, és a kezemben maradt, de félre kellett tennem, mert egy mollyal megbeszéltük, hogy közösen olvassuk el. Alig várom, hogy újra nekiüljem, és a végére érjek.

Fülszöveg:
“Még a szörnyeknek is szükségük van a békére. Még a szörnyeknek is szükségük van valakire, aki valóban meg akarja hallgatni – és hallani – őket, hogy egy napon megtaláljuk a szavakat, amelyek többek üres dobozoknál. Talán akkor megakadályozhatjuk, hogy a hozzám hasonlók létrejöjjenek.”
A szigorúan őrzött börtön halálsorán raboskodó fogoly egyedüli menedéke a megálmodott szavakban rejlik, a nyelv hatalmán keresztül megteremtett világban. Nincsen neve, nem tudjuk a bűnét sem. De figyel, megérzi azt is, amire mások képtelenek. Látomásai, melyekben aranyszőrű paripák vágtáznak a börtön alatt, és olvadt fémként csurran hátukról a hőség, a börtönélet pusztító erőszakosságával ötvöződnek.
Két kívülálló lép világába: egy bukott Pap és a Hölgy, egy nyomozó, aki eltemetett morzsákat kutat a rabok múltjában, amelyek megmenthetik a kivégzésre várókat. Egy York nevű gyilkos múltjába ásva fájdalmas titkokra bukkan, amelyek felülírják a megszokott elképzeléseket áldozatról és bűnözőről, ártatlanságról és bűnösségről, míg végül a Hölgy saját megdöbbentő múltjára is fény derül.
És a rab várakozik, várja, hogy az ő történetét is meghallgassa valaki.
Mert még a szörnyeknek is van történetük.Ez a fájdalommal teli, ugyanakkor költői regény emlékeztet a mindannyiunkat összekötő emberségre, és arra, hogy még a legszörnyűbb, rémálomba illő valóságban is létezhet szépség és szeretet.

Elöljáróban:
Ezer meg egy éve kerülgetem a könyvtárban, aztán tavaly fillérekért hozzájutottam a Könyvfesztiválon. Azóta természetesen pakolgatom, hogy majd egyszer…. Na, most eljött az ideje, méghozzá közösen Rétával. Igen, jól sejtitek, hogy ebből lesz a közös értékelés, és remélem, hogy várjátok már.

Fülszöveg:
Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt.
Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant. Bele lehet zúgni valaki állába?
Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai.
Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van, két világ akarja holtan látni.
Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag?
Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását.
De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?

Elöljáróban:
A Mini-Könyvklub májusi választása, aminek hihetetlenül örülök, mert ez volt az egyik könyv, amire szavaztam.

Fülszöveg:
Különleges regény a sportról és a szerelemről.
Réka kajakozik, és állatorvosi egyetemről álmodik, ám a szocializmus alatt egy dezertőr gyereke az utolsó, aki bejuthat egyetemre. Egyetlen esélye a sportösztöndíj, és egyetlen dobása egy verseny Belgiumban. A csapattal tart egy furcsa, örökké jegyzetelő fickó, és egy undok orosz versenyző. Képes lesz Réka megnyerni a versenyt, ahol a jövője a tét? Ha mindez még nem lenne elég, feltűnik a színen Szőke, egy vagány új sporttárs, de Ádám, a régi barát is másféle érdeklődést mutat. Melyikük a nagy szerelem?
Réka izgalmas utazásra indul, ahol nem csak a vízen kell helyt állnia, de a szívügyekben is, mert nem minden az, aminek látszik, egy olyan korban, ahol minden szóra vigyázni kell.

Elöljáróban:
Könyvtári példány, mikor megláttam semmiképp nem akartam bent hagyni, mert még a végén úgy járok, hogy mikor következőleg megyek nem lesz bent. Bízom benne, hogy jut időm erre a hónapban.

Nektek mik a terveitek a hónapra?
A képek a moly.hu, és Pinterest oldalamról származnak, illetve saját készítésűek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése