2016-12-15

Star Wars book tag


Hozunkk nektek egy Star Wars book tag-et, amit Könyvparfé oldalán találtunk. Mivel bárki vihette, így mi hoztuk is!

Han Solo
Sikertelenül használt szellemesség, egy nehéz helyzetben
Nevezd meg a kedvenc pimasz karaktered:
Janina: Cara az Igazságkardja sorozatból.
Dorka: Imádom a pimasz karaktereket, mert olyan jókat tudok rajtuk nevetni vagy pedig elolvasni egy - egy csábos mosolynál. Foltban a Csitt, csitt sorozatból megvan az összes pimaszság, amit az ember el tud képzelni: cuki mosoly, jól időzített odaszólás és persze a titokzatosság. Egy szóval: tökéletesen pimasz karakter!

R2-D2
Egy szerethető droid, aki kellőképpen pimasz
Nevezz meg egy könyvet, ami megnevettetett:
Janina: Rita Falk: Télikrumpligombóc.
Dorka: Egy sorozatot említenék meg, mert mind a három részén nagyon jókat derültem. Ez a sorozat pedig a Flat – out Love.

Luke Skywalker
Az utolsó remény a jedi rend visszaállítására
Nevezz meg egy feltörekvő, vagy neked új szerzőt, akit szeretsz:.
Janina: Jojo Moyes.
Dorka: Mivel közel másfél éve vagyok ismét könyvmoly, így elég sok írót és könyvet kell még bepótolnom, szóval nagyjából mindenki új számomra. Na jó, már annyira nem , mert sok mindenkit megismertem ez alatt a másfél év alatt. Viszont most egy feltörekvő írót említenék meg, akit nagyon megszerettem. Nem csak a könyve miatt, hanem mert nagyon barátságos és segítőkész. Kiről is beszélek? Nem másról, mint Julia Lewis Thomsonról. Ha nem tudnátok, hogy ki ő, itt olvashattok egy vele készített interjút.

Chewbacca
Hűséges barát, aki mindig vigyáz rád
Nevezd meg kedvenc fikcionális barátodat:
Janina: Kolja (Tolvajok tele).
Dorka: Mellettem általában olyan barátok álltak, akik vagy nagyszájúak, vagy pedig félénkek voltak. Szóval a hasonló karaktereket tudom magam mellett elképzelni, mint barátot. Ilyen például Pippa Kenn, mert ő talán képes lenne megmenteni a világvégétől is. Celeste – el is biztos jól kijönnék, mert mind a ketten kicsit furcsák vagyunk, így nehezen barátkozunk, na meg ott van Finch is, aki biztos nekem is segített volna magamra találni.

Leia Organa
Egy lány és egy fura szerelmi szituáció
Nevezd meg a legkevésbé tetsző szerelmi háromszögek közül a legjobban tetszőt:
Janina: Tessék?
Dorka: Imádom a szerelmi háromszögeket, sosem tudom őket megunni, még akkor sem, ha már annyira sablonos, hogy tudom, hogy ki merre fog menni már a második mondat után. Szóval én ezt a választ most passzolnám.

Darth Vader
Ahogy megtudtuk, hogyan vált ilyen emberré csak jobban szerettük
Nevezz meg kedvenc gonoszodat:
Janina: Nicci (TG könyvek).
Dorka: Irina! Most éppen ő a nagyon imádott gonoszom. Róla olvashattok többet róla itt.

Obi-Wan Kenobi
Habár mérhetetlenül szabálykövető, mégis olyat erőt képvisel, hogy számolni kell vele
Nevezz meg egy könyvet, ami felülmúlta a várakozásaidat:
Janina: Daniel Keyes: Azötödik Sally.
Dorka: Erre Az Ékkő című könyvet mondanám. Mikor a kiadó bejelentette, hogy megjelenik, rögtön rávetettem magam, hogy majd megszerzem. De mégsem tettem, mert hirtelen felindulásból elolvastam a fülszöveget soha sem szoktam fülszöveget olvasni, nem tudom, hogy ennél a könyvnél mi vitt rá. Aztán mégis ott motoszkált bennem, hogy olyan gyönyörű a borító, lehet el kéne olvasni. Engedtem a késztetésnek és mégis elolvastam. A végére érve pedig nem is értettem miért vetettem el először az elolvasást, mert egy annyira szörnyű és mégis gyönyörű könyvet kapunk, hogy csak, na! A könyvről itt olvashattok többet.

Yoda
Egy lény, mely hatalmas bölcsességet birtokol
Nevezz meg egy könyvet, ami tanított valamit:
Janina: Andy Weir megtanított arra, hogy a Marson hogyan lehet burgonyát termeszteni és vizet előállítani. Köszönöm!
Dorka: Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó című könyve, megtanította, hogy mennyire kell becsülni, azt amint van. Egyébként minden könyv tanít egy kicsit nekem, ha mást nem, azt, hogy merjek kilépni az olvasási komfortzónámból.

Emperor Palpatine
Egy jól felépített karakter egy hatalmas univerzumban
Nevezz meg egy könyvet jól felépített világgal:
Janina: J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura.
Dorka: Jó sok könyvet tudnék ide felsorolni, viszont most csak három ilyet emelnék ki. Az egyik Anne Bishop: Vörös betűkkel, itt olvashattok róla. A másik Amy Erwing: Az Ékkő, amiről szintén olvashattok értékelést a blogon. A harmadik pedig nem más, mint George R. R. Martin által megálmodott Tűz és Jég dala sorozat világa.

 C-3PO
Egyszerűsége ellenére mindig bajba kerül
Nevezz meg egy karaktert, akit mindig meg kellett menteni:
Janina: valami béna lányszereplő egy nyálregényből!?
Dorka: Igazság szerint a legtöbb tini regények női főszereplőit szinte mindig meg kell menteni, persze akadnak igazi badass karakterek is. Ezek igazi gyöngyszemek a sok sablonos karakter mellett. Most viszont olyat kell említenem, akit mindig meg kell menteni, nem a belevalókat. Aki először eszembe jutott az Nora Grey a Csitt, csitt sorozatból. Mivel bukott angyalokkal kerül kapcsolatba, így nehéz nem bajba keveredni.


A kihívottjaink pedig AniTiger, a Hagyjatok! Olvasok! Gorkie, az Olvasókörút és végül, de nem utolsó sorban Nita a Nita és a Könyvzug bloggerinái. Persze bárki viheti, de forrásnak jelöljön meg minket!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése